• Świętujemy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• W piątek 7 października odbyły się w naszej szkole obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Komisje egzaminacyjne zawitały w tym roku  do  klas 3-5. Okazało się, że znajomością tabliczki mnożenia może pochwalić się zdecydowana większość uczniów. Otrzymali oni odznakę eksperta tabliczki mnożenia i ocenę bardzo dobrą z matematyki. Nie zabrakło również słodkości. Na ulicach Okęcia można było spotkać patrol egzaminacyjny, który odpytywał chętnych przechodniów. Odwiedził on również takie miejsca jak salon Hondy, McDonalds i Urząd Dzielnicy. Święto to było okazją do powtórzenia tabliczki mnożenia i dobrej zabawy.

• Wycieczka klasy 3c

• W piękny, jesienny dzień 5.10.2022 roku klasa 3c wybrała się na wycieczkę do lasu w Starym Sękocinie. Uczniowie wzięli udział w lekcji „Budowa warstwowa lasu” zorganizowanej przez Instytut Badawczy Leśnictwa. Przypomnieli sobie takie terminy jak runo leśne, ściółka, podszyt, drzewa. Byli ciekawi otaczającej ich przyrody, zbierali jesienne liście, słuchali leśnych zwierząt.
            To był miło spędzony czas.

Dominika Duralska-Malczewska
            Kamila Radziszewska

• 29 IX: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania!

•                   29 września w naszej szkole obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Święto to zostało ogłoszone w 2001 roku z inicjatywy Polskiej Izby Książki. Celem akcji jest promowanie głośnego czytania dzieciom, nabywanie przyjemności z czytania i słuchania, a także poczucia przynależności do społeczności czytelniczej.

Czytanie rozwija  wyobraźnię, język i pamięć. Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.

W ramach akcji odbyło się spotkanie, podczas którego wspólnie przeczytaliśmy w fragmenty „Małego księcia” Antoine'a de Saint-Exupéry’ego.

• Pierwsze zawody, pierwsze sukcesy.

• Odbyły się Mistrzostwa Dzielnicy Włochy w biegach przełajowych. To pierwsze zawody w tym roku szkolnym a już mamy pierwsze sukcesy. Wystartowali zarówno chłopcy jak i dziewczęta. Byli młodsi oraz starsi. Każdy biegł ile tylko miał sił, dzięki czemu udało się zebrać sporo punktów dla szkoły. Mało tego, Filip Woźniak wygrał w swojej konkurencji i przybiegł na metę z uśmiechem jako pierwszy!

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestniczkom i uczestnikom, ponieważ starali się jak tylko mogli.

Przed nami kolejne zawody. Tym razem będzie to piłka ręczna. Trzymajmy kciuki za naszych.

Hasło kibiców w naszej szkole brzmi: Wygrać może tylko jeden, nasza szkoła osiem siedem!

Tomasz Maziarczyk

• Dzień chłopaka w klasie 5a

• W tym roku Dzień chłopaka w klasie 5a obchodzono bardzo wesoło. Oprócz prezentów dziewczynki zorganizowały swoim kolegom wiele konkursów, z którymi radzili sobie doskonale. Chłopcy mogli zaprezentować swoje umiejętności na wybiegu, chodząc na szpilkach. Wcielili się też w role szefa kuchni, gdzie z zamkniętymi oczami po zapachu i smaku rozpoznawali smakołyki i przyprawy przygotowane przez koleżanki z klasy. Jako, że każdy dżentelmen potrafi zawiązać krawat chłopcy zmierzyli się także z tą trudna sztuką. Na koniec mogli zaprezentować swoje umiejętności artystyczne w salonie kosmetycznym, w którym malowali dziewczynkom paznokcie. Wspólna zabawa dała wszystkim dużo radości i sprawiła, że był to naprawdę wspaniały dzień.

• Zapraszamy do zapoznania się z ofertą

• Wraz z nowym rokiem szkolnym prowadzona jest rekrutacja w obu placówkach wsparcia dziennego (na ul. Rybnickiej 25 i ul. Naukowej 4)

Zapraszamy dzieci w wieku szkolnym od 6 do 18 roku życia.

Wychowankom placówek oferujemy:

• opiekę od godziny 13 do godziny 19 od poniedziałku do piątku,
            • wsparcie edukacyjne, pomoc w lekcjach,
            • co najmniej jeden ciepły posiłek w placówce,
            • zajęcia rozwijające zainteresowania, plastyczne i ruchowe,
            • zajęcia specjalistyczne grupowe i indywidualne:zajęcia z logopedą,konsultacje psychologiczne dla dzieci i rodziców,grupowe zajęcia socjoterapeutyczne,TUSy.

Zapis do placówek jest finansowany ze środków urzędu dzielnicy Włochy i jest dla rodziców i opiekunów całkowicie bezpłatny.

Dane Kontaktowe:

facebook: SPOT Rybnicka
            797 843 074

• Międzynarodowy Dzień Kropki

• Dnia 15.09.2022 r. klasy 0-3 brały udział w grze terenowej zorganizowanej na Dzień Kropki. Zabawa polegała na odszukaniu zadań związanych z kropkami. Dzieciom bardzo spodobała się ta forma zabawy. Warto ją powtórzyć!

Kamila Radziszewska

Dominika Duralska-Malczewska

• Bezpieczny wrzesień - bezpieczny cały rok

• Wrzesień jest miesiącem rozpoczynającym rok szkolny. Witamy wtedy nowych uczniów oraz tych, którym szkoła jest już dobrze znana. To miesiąc niezwykle ważny, ze względu na adaptację najmłodszych członków naszej społeczności. Uczniowie poznają i wdrażają zasady funkcjonowania w placówce.

Mały Samorząd zorganizował z tej okazji apel Bezpiecznie w drodze do szkoły - bezpiecznie w szkole.Uczniowie zostali zapoznani z zasadami jakich trzeba przestrzegać w drodze do szkoły. Przypomniane zostały zasady ruchu drogowego, pieszego z uwzględnieniem znaków drogowych oraz sygnalizacji  świetlnej. Przećwiczyliśmy ruch głową lewo-prawo-lewo by utrwalić umiejętność sprawdzania czy można przejść przez pasy. Dla bezpieczeństwa warto pamiętać o znakach odblaskowych. Utrwaleniu wiadomości posłużył również filmik, który uczniowie obejrzeli w klasach.

Rozmawialiśmy również na temat tego, co możemy robić w szkole by czas miło nam upływał, żeby nic nie zagrażało nam oraz naszym kolegom. Najważniejsze żebyśmy byli dla siebie życzliwi, pracowali w ciszy i porządku, bawili się zgodnie i współpracowali z szacunkiem. Warto pamiętać o magicznych słowach proszę, przepraszam i dziękuje, oraz zasadach dobrego wychowania takich jak mówienie dzień dobry i do widzenia.Szczególnie podkreśliliśmy, że naszemu bezpieczeństwu nie służą zabawy z bieganiem oraz popychaniem, a także aktywność w miejscach do tego nieprzeznaczonych, takich jak schody oraz łazienki.

Na korytarzach powstały gazetki prezentujące nasze zasady, dzięki nim na pewno będziemy o nich pamiętać.

Życzmy bezpiecznego roku szkolnego

Aleksandra Józwiak

Paulina Turbiarz

Mały Samorząd

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023 odbędzie się  1 września 2022 na dużej sali gimnastycznej

godz. 9.00   - klasy 4-8

godz. 9.30   - klasy 2-3

godz. 10.00  - klasy 0-1

Serdecznie zapraszamy

• Wyprawka dla pierwszoklasistów

• Informacje dotyczące wyprawki dla uczniów klas pierwszych będą podane podczas pierwszego zebrania z rodzcami. Prosimy, aby uczniowie 2 września przynieśli blok i kredki.

• Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

• W dniu 9 czerwca 2022 roku pojechałam z klasa na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.Po długiej i wyczerpującej podróży dotarliśmy na miejsce.Tam czekała na nas pani przewodnik. Chodziliśmy po górach i słuchaliśmy historii o umieszczonych przy drodze posągach. Było dużo zwiedzania różnych miejsc.Oglądaliśmy ruiny zamku w Chęcinach oraz wchodziliśmy na zamkową wieżę.Widzieliśmy ogromna studnię i staroświecki skarbiec.Pojechaliśmy do Tokarni na obiad, byliśmy w skansenie, a potem w Kielcach na lodach. W skansenie widzieliśmy tez zwierzęta, a na koniec kupowaliśmy pamiątki.To była jedna z najlepszych wycieczek szkolnych!

Aniela Stryjakiewicz klasa 2a

9 czerwca z cała klasą jechaliśmy w Góry Świętokrzyskie. Rano 6.15 musieliśmy być w szkole.Jechaliśmy  autokarem gdzie było strasznie duszno. Potem wysiedliśmy z autokaru i zobaczyliśmy panią przewodnik.Opowiadała nam o dawnych postaciach, które były związane z zamkiem w Chęcinach. Potem poszliśmy do zamku.Tam były dwie wieże , ale wspięliśmy się tylko do jednej wieży, gdzie było ciemno i stromo.Wreszcie poczułam świeże powietrze i zobaczyłam piękny widok.Jak chodziliśmy z wieży to strasznie się bałam. Później zjedliśmy drugie śniadanie i dalej zwiedzaliśmy zamek.Potem pożegnaliśmy panią przewodniki poszliśmy kopić pamiątki.Ja kupiłam mała budowle zamku w Chęcinach.Poszliśmy potem do Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, gdzie oprowadzał nas pan przewodnik.Zwiedzaliśmy tez młyn.Kiedy weszłam do młyna, to nie mogłam wejść na górę , bo już zaczął padać deszcz.Potem poszliśmy jeść obiad.Na obiad był rosół, kotlet z kurczaka, surówka i ziemniaki.Obiad był pyszny! Poprosiliśmy panią jeszcze żebyśmy poszli na lody.Pani powiedziała,że pojedziemy do Kielc.Tam wspinaliśmy się na górę i z stamtąd zobaczyliśmy lodziarnię.Więc poszliśmy na lody.Ja kupiłam loda o smaku śmietanki..Jak zjedliśmy lody to nagle zaczął padać deszcz.i szybciutko wbiegliśmy do autokaru.Potem już wróciliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas rodzice.Po tej podróży byłam strasznie zmęczona.

Quyen Nguyen Ngoc klasa 2a

9 czerwca byłam na wycieczce w Górach Świętokrzyskich.Mieliśmy zbiórkę o 6,15.W autokarze było duszno.Gdy dotarliśmy na miejsce, to zwiedziliśmy zamek w Chęcinach, na początku szliśmy do zamku ścieżką w lesie i po drodze stały rzeźby z drewna.W zamku zwiedzaliśmy wieżę, w środku wieży było ciemno. Z wieży był ładny widok.Zjedliśmy śniadanie.Pani przewodnik pokazała skarbiec, w którym były pieniądze. Na końcu zwiedzania zamku pani nam pokazała inną wieżę. Gdy była wojna ludzie brali jedzenie i wchodzili do wież po drabinie (...)Po zwiedzaniu zamku pojechaliśmy do Muzeum Wsi Kieleckiej- inaczej skansenu.Oglądaliśmy dom lekarza , młyn, kościół, kaplice, dom zielarki oraz inne domy, w których dawno temu mieszkali ludzie.Następnie poszliśmy na obiad w ,,Kuźni Smaków" .Na obiad był rosół, ziemniaki, surówka, kotlety i sok.Na koniec poszliśmy na spacer oglądać jaskinię w Kielcach-Kadzielnia,ale nie udało się bo nie było miejsc, więc poszliśmy na lody.W drodze powrotnej do autokaru złapał nas deszcz. Potem śpiewaliśmy piosenki .Bardzo mi się podobała ta wycieczka.

Magdalena Mateja klasa 2a

• 25 - lecie nadania imienia Szkole Podstawowej nr 87-Święto Szkoły

• 25 lat minęło jak jeden dzień...To tak niewiele, a zarazem wiele chwil, wydarzeń tworzących historię tego miejsca-naszej szkoły. Szkoły, która od 25 lat szczyci się imieniem bohaterów walczących o naszą wolność podczas II Wojny Światowej.

17 MAJA 1997 ROKU Szkoła Podstawowa nr87 oficjalnie uzyskała patrona oraz imię 7 Pułku Piechoty Armii Krajowej ,,Garłuch."

Zgromadzeni goście,nasi uczniowie, rodzice i nauczyciele 13  czerwca 2022 roku uroczyście świętowali 25 rocznicę nadania imienia.Tego dnia w obecności władz dzielnicy Włochy Burmistrza, Wiceburmistrza, naczelnika Oświaty oraz Przewodniczącego Rady Dzielnicy, odbyła się uroczysta akademia, na której nasi uczniowie zaprezentowali historię powstania szkoły oraz przedstawili jej wojenne losy.Wspólnie z duchami przeszłości i przyszłości zapoznaliśmy się z najważniejszymi wydarzeniami, które tworzą historię tego miejsca.Wspominaliśmy ważne momenty ze współczesności takie jak: wybudowanie szkoły przy ulicy Malowniczej, nadanie imienia, utworzenie klas integracyjnych, stworzenie Stowarzyszenia ,,Sercem Malowane", powstanie hymnu szkoły oraz wiele innych wydarzeń,które przyczyniły się do tego jaka jest ta szkoła ......a szkoła jest ,,Wielobarwna ,kolorowa, malowana sercem i uśmiechem". Warto podkreślić,że jesteśmy szkołą integracyjną. Ważne są dla nas wszystkie dzieci, a szczególnie te ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dostsowanie i indywidualizacja pracy z dzieckiem to nasza ścieżka pracy.Staramy się, aby każdy uczeń mógł odkrywać swoje talenty, przełamywać stres i uczył się prezentować przed większą społecznością.

Mamy nadzieję,że przedstawiona przez nas historia szkoły pomoże nam jeszcze lepiej zapamiętać informacje o tym miejscu.Chcemy, aby nasza szkoła była miejscem, w którym uczniowie chcą i lubia przebywać, która daję wiarę w to,że ,,Możesz wszystko...jeśli tylko chcesz".

Po dwóch latach pandemii oraz edukacji online docenilśmy ,że mamy możliwośc spotkać siena takiej uroczystości w większym gronie.Cenimy również naszych kolegów i koleżanki, z którymi mamy możliwość spędzać tutaj czas. Podkreślilismy,że przyjaciel to największy skarb.Nie sposób tez było nie wspomniec o żołnierzach Armii Krajowej, aprzedewszystkim przyjacielu tej szkoły Papciu Chmielu-Henryku Chmielewskim.Niestety tegoroczne świeto obchodzilismy bez jego obecności.

Serdecznie dziękujemy naszym zdolnym,dzielnym, wytrwałym uczniom za dostarczenie nam wielu pozytywnych emocjipodczas akademii.

życzymy Wam odpocynku na nadchodzące wakacje.Bo przecież ....,,Czerwiec kończy nasze trudy w 87 nie ma nudy|''

Aleksandra Jóżwiak

• Zadbaj o swoje zdrowie!!!!

• UWAGA! ZBLIŻAJĄ SIĘ WAKACJE!W szkole ruszyła akcja upowszechniania wiedzy na temat czerniaka. Zwróć swoją uwagę na zmiany skórne na Twoim ciele.Czerniak to nowotwór złośliwy skóry. Wywodzi się z melanocytów – komórek wytwarzających barwnik zwany melaniną. Melanina sprawia, że skóra ciemnieje w kontakcie z promieniowaniem ultrafioletowym, czyli np. w kontakcie z promieniowaniem słonecznych czy promieniowaniem stosowanym w solarium. Czerniaki najczęściej pojawiają się na skórze, ale mogą wystąpić także w obrębie ust, nosa czy gałki ocznej. W Polsce umieralność na tę chorobę jest o 20% wyższa niż w Europie, przy o 50% mniejszej częstości zachorowań. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest późna wykrywalność oraz brak świadomości na temat profilaktyki czerniaka. Co roku wzrasta również zapadalność na czerniaka wśród dzieci i osób poniżej 20 roku życia. W Polsce czerniaki są nowotworami o największej dynamice wzrostu zachorowań.Złote zasady ochrony przed czerniakiem:1.Raz w miesiącu dokładnie oglądaj swoją skórę – sprawdź, czy Twoje znamiona nie zmieniają się lub czy nie pojawiły się nowe.2.Jeśli zauważysz, że coś podejrzanego dzieje się z Twoim znamieniem, niezwłocznie udaj się do dermatologa lub chirurga-onkologa.3.Unikaj słońca w godzinach 11.00-16.004.Nie opalaj się w solarium!5.Przynajmniej raz na rok odwiedzaj kontrolnie dermatologa lub chirurga-onkologa.6.Jeśli chcesz się opalać, rób to z głową – pamiętaj o stosowaniu filtrów UV, noszeniu czapki i okularów przeciwsłonecznych.Zadbaj o Swoje ZDROWIE